Des Aventures Parisiennes - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Annemiek Vliet - WaarBenJij.nu Des Aventures Parisiennes - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Annemiek Vliet - WaarBenJij.nu

Des Aventures Parisiennes

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

07 Oktober 2013 | Frankrijk, Parijs

Bonjour!

Hier weer een verhaaltje vanuit Paris.
Ik heb een paar drukke en leuke dagen achter de rug, dus hopelijk voor jullie kan ik me inhouden en wordt deze update geen complete roman ;)

Afgelopen week heb ik dan eindelijk alle administratie voor elkaar gekregen. Mijn rooster kon uiteindelijk toch zo worden aangepast dat ik alle vakken kan volgen. Ik ga er nog wel één (of twee) laten vallen, maar nu kan ik even rustig bedenken welke. Ik vind de presentaties in ieder geval al wat minder eng worden, vandaag moest een Spaans meisje presenteren en volgens mij praatte ze gewoon Spaans met een Frans accent of zoiets, ik verstond er in ieder geval niets van. Dat geeft de burger moed! Komende week is de rust dan hopelijk weer gekeerd en is het toch echt tijd om wat aan de studie te gaan doen (dit klinkt als een geniaal goed voornemen).

Afgelopen maandag had ik twee tussenuren en liep ik met mijn welverdiende Starbucks koffie naar de Sorbonne (na het niet erg op mijn naam lijkende ‘Amandle’ de vorige keer, kreeg ik van deze verkoopster ‘Anemik’ op mijn beker geschreven, dat is toch echt een verbetering dacht ik zo!). Nietsvermoedend liep ik naast een mevrouwtje op héle hoge hakken. Ik dacht nog, goh, wat knap dat ze daarop kan lopen in Parijs, mijn voeten zijn al één grote blaar door mijn subtiele mini-hakjes. Plotseling doken van alle kanten fotografen op en maakten foto’s van deze madame. Heel professioneel poseerde ik naast haarl en nu sta ik op de cover van de Franse Vogue. Nee, ik dook natuurlijk heel professioneel aan de kant. Maar er bleek dus een modeshow te zijn in de straat naast de Sorbonne. Rijen vol dure taxi’s hielden het hele verkeer op en er kwamen allemaal graatmagere modellen en fashionista’s uit. De fotografen renden alle kanten op. Ik heb hier bijna een uur samen met nog wat andere normale stervelingen naar staan kijken, wat een poppenkast!

Woensdag heb ik geluncht met Céleste en twee vriendinnen van haar. Ik kan het echt goed met Céleste vinden (hopelijk denkt zij er ook zo over haha). Mijn huis ligt in een gezellige wijk met letterlijk om de hoek allemaal leuke straatjes vol restaurantjes en barretjes. We weten nu in ieder geval ook bij welk restaurant je beter niet kunt gaan eten: op de zalm zat een raar sausje, het eten was verder ook niet echt lekker en de ober was volgens Parijse traditie zeer chagrijnig. Maar het was wel gezellig!

Woensdagavond ging ik met mijn huisgenootje mee naar een feestje voor uitwisselingsstudenten. Erg leuk om andere lotgenoten te spreken, iedereen loopt toch tegen dezelfde dingen aan, dat schept wel een band. Omdat wij allebei de dag erna om 8 uur moesten aantreden op de Sorbonne, gingen we braaf om 22.00 naar huis. In ons appartement zocht ik de sleutel van mijn kamer (een pasje), maar die bleek niet in mijn tas te zitten. Ik begreep er helemaal niks van. Het zweet brak me uit: ik zag het al helemaal voor me dat ik op de grond in ons halletje moest slapen, terwijl al mijn schoolspullen in mijn kamer lagen. En we waren nog wel zo vroeg naar huis gegaan! We besloten om terug te gaan naar de bar om te kijken of ik het pasje had laten vallen. Onderweg naar beneden kwamen we in de hal langs een papier waar een adres op stond voor sleutelproblemen. Gelukkig bleek er een nachtportier te zijn die mijn deur openmaakte, en daar lag mijn pasje triomfantelijk op mijn bed te liggen. Wat was ik opgelucht dat ik mijn kamer in kon! (voor degenen onder ons die het fenomeen Anouk Koopmans kennen, ik moest heel erg aan je denken ;))

Vrijdag heb ik koffie gedronken met Camille op een uniek plekje met een heel mooi uitzicht over de Eiffeltoren. ’s Avonds kwam eindelijk mijn eerste visite op bezoek: Henk :) Hij had een enorme koffer mee met daarin al mijn rommel die ik met mijn vertrek naar Parijs niet mee kon nemen erin. En ik was zeer blij met al mijn reserve koffie, haarlak en evergreens (en natuurlijk ook met Henk ;))

Zaterdag hebben we na een geniaal door mij gemaakt ontbijtje door de wijk rond de Notre Dame gewandeld en door de wijk le Marais, een heel snoezige wijk met allemaal kleine straatjes en leuke (maar hele dure) winkeltjes. Daarna zijn we nog naar Montmartre geweest. We kwamenl langs een geniale chocoladewinkel met macarons in allerlei smaken en allerlei verschillende koekjes en chocolaatjes, echt om van te smullen! (we konden het ook niet laten om wat te kopen, helaas heeft Henk de chocolaatjes mee naar huis gejat ;)) Verder was er niet heel veel te beleven en het begon ook te regenen. Gelukkig was daar een tentje met heerlijke crêpes, dus dat kwam ook wel weer goed.

Zondag begonnen we met croissantjes onder de Eiffeltoren (ja ja ik hoor jullie denken, jeetje wat slijmerig, maar ik kan er ook niks aan doen ;)). Daarna gingen we na een wandelingetje langs de Seine op weg naar het Bois de Boulogne. Het was heel lekker weer en ik had zo genoten van de bootjes op het meer van Bois de Boulogne dat ik dat Henk niet wilde onthouden. Echt een heel mooi plekje! Daarna heb ik mijn school laten zien en zijn we terug naar huis gelopen. Helaas ging het weekend veel te snel voorbij en zette ik hem gisteravond alweer terug op de Thalys naar Nederland. Dat was wel even een naar momentje, ik wilde wel heel graag met hem mee, maar ik bleef alleen achter op het perron om hier aan te komen in een leeg huis. Waar vervolgens mijn huisgenootje met haar vriendje aankwam, dus dat maakte het er niet makkelijker op.

Ik ben trouwens een zeer populaire bezoeklocatie, maar ik weet niet goed hoe ik al die mensen moet gaan inplannen. Ik ben namelijk heel druk met school, omdat de vakken die ik volg allemaal een aantal toetsingmomenten tijdens het semester hebben en die zitten vrijwel allemaal in dezelfde weken. Ik moet even kijken hoe het gaat zijn als ik één of twee vakken laat vallen, maar anders moet ik een aantal mensen teleurstellen. Wat wel kan is dat die mensen hierheen komen en zichzelf vermaken als ik moet studeren. Dan wil ik met liefde met ze uit eten ;) Volgend weekend ben ik door een afzegging trouwens vrij, dus wie biedt? ;)

Goed, ik ga maar eens een soepje maken (ja ik moet een flinke balansweek ondergaan door alle croissantjes en chocolaatjes die ik afgelopen weekend heb gegeten ;))

Bisous!

  • 07 Oktober 2013 - 18:45

    Anouk Koopmans:

    Hee Miekie,

    Leuk om weer een stukje te lezen. Gelukkig idd niet een gehele roman, zodat ik ook het einde haal;)
    Mooi om te lezen dat ik het toch niet altijd ben, al zou die reputatie niet snel weg gaan.
    Gelukkig is het, in tegenstelling tot bij mij vaak, goed afgelopen.
    Veel plezier weer de komende dagen!

    Liefs Noukie

  • 07 Oktober 2013 - 19:29

    Dina:

    Hie lieve Miep,
    '
    'k heb genoten van je verhaal en gelukkig de leuke dingen komen nu ook voor.
    succes met het studeren en geniet.

    veels Liefs Dina.

  • 08 Oktober 2013 - 00:51

    Joost Van Vliet:

    Hee zus,

    Weer een leuk stukje. Die woensdagavond van jou doet me denken aan een avond van een paar jaar terug toen jij je sleutel was vergeten. Achterwaartse salto door mijn gesloten raam was het niet? ;)

    Tot snel op skype,

    Joost

  • 08 Oktober 2013 - 09:22

    Floor:

    Hoi annemiek,
    Wat kan je toch gezellig schrijven! Het is goed om te lezen dat alles toch nog goed is gekomen met je rooster ed. Ik vind het erg knap hoe je je erdoor heen slaat.
    Je moet maar eens kijken of er nog ruimte is voor ons om te komen want ik kan me voorstellen dat teveel bezoek ook niet fijn is. Ik hoorde van Joost dat je evt. jouw herfstvakantie hier een paar dagen komt. Dan zullen we elkaar wel spreken.
    Dikke X,
    Floor

  • 08 Oktober 2013 - 11:46

    Oom Joost:

    Lieve Annemiek,

    Wat een gezellig stukje schrijven van je. Ik heb van je verhaal genoten, ga zo door. Ik vermaak me er mee en zo te zien jij ook. Croissantjes onder de eiffeltoren al 30 jaar geleden afgevinkt.

    Gr. Joost

  • 08 Oktober 2013 - 18:10

    Mandy:

    Leuk om allemaal te lezen!! Maar wat voor liedje verzin in hier nou weer bij???

  • 09 Oktober 2013 - 10:09

    Jinke:

    Hey,

    Een roman in mini uitvoering!
    Klinkt dat je het steeds meer naar je zin krijgt, en dat is fijn om te lezen.
    Geniet van alle croissants en chocolade, soep kan je hier ook maken ;-)
    Liefs jinke

  • 13 Oktober 2013 - 13:06

    Floor Esser-Min:

    Fijn dat je van kleine grote dingen zo kunt genieten.
    Ik krijg ook weer zin om weer eens naar Parijs te gaan.
    Eerst maar volgende maand naar Zuid-Africa.
    groejes Floor

  • 14 Oktober 2013 - 11:43

    Henriette Van Der Ploeg:

    Lieve Annemiek,
    Ik heb je blog met plaisier zitten lezen en hem zelfs hardop al zitten voorlezen aan de familie aan de ontbijttafel. De kinderen vinden het geweldig leuk want jij zit dicht bij Disneyland Parijs dus in hun beleving zit jij op rozen. Veel plezier en studeer en geniet, groetjes van ons allemaal uit Huizinge,
    Henriette

  • 14 Oktober 2013 - 19:15

    Rosanne:

    Hey, druk denk ik? Ben heel benieuwd naar een nieuwe update hoor:)! xx

  • 15 Oktober 2013 - 22:04

    Fokje:

    Bonsoir mademoiselle,
    Ca va bien n'est-ce pas? Leuke belevenissen in de grote stad en meteen iemand die met veel leuke dingen meedoet, klinkt gezellig. Starbucks in Parijs wordt binnenkort café-aulait : )
    Groet fokje na een wandeling in de hardense bossen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Annemiek

La Vie Parisienne: Het leven in Parijs. Geniet mee van mijn (hopelijk) avonturen in het sprookjesachtige Parijs. Hier ga ik viijf maanden studeren aan de Université Paris-Sorbonne. On y va!

Actief sinds 17 Sept. 2013
Verslag gelezen: 2672
Totaal aantal bezoekers 16131

Voorgaande reizen:

17 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: