Le Soleil - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Annemiek Vliet - WaarBenJij.nu Le Soleil - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Annemiek Vliet - WaarBenJij.nu

Le Soleil

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

29 September 2013 | Frankrijk, Parijs

Bonsoir!

Hier weer een verslag uit la capitale de la France.
Hoewel het weer hier langzaam minder wordt, schijnt het zonnetje gelukkig weer wat meer voor mij.
Dit heeft waarschijnlijk ook met het verschijnsel weekend te maken (ik moet de uitvinder daarvan toch eens een bedankt-kaartje sturen ;)).
En met alle enorm lieve reacties die ik kreeg op mijn vorige blog, dat doet me goed, ik voel me gesteund! :)

Vrijdag heb ik ook eindelijk een aantal regeldingen voor elkaar gekregen.
Ik heb een Franse bankrekening geopend, die je nodig hebt voor een aantal andere regeldingen. En het garant staan door pappa voor mijn kamer is ook eindelijk gelukt. Ik ben erachter dat het er heel erg aan ligt wie je helpt, de ene dag had ik twee enorme zuurpruimen (van die standaard Franse pinnige vrouwtjes), de dag erna een heel lief mevrouwtje wat mijn (enorme) stapel aangeleverde papieren goedkeurde en nauwelijks inkeek. Een zorg minder. Om dit te vieren kocht ik bij de bakker mijn allereerste pain au chocolat, en ik zal jullie verklappen, hij smaakte goddelijk!

Het enige grotere probleem dat ik nu nog heb is mijn niet-kloppende rooster, waarbij ik op twee totaal verschillende plekken moet zijn op hetzelfde moment. Ik begin er ernstig aan te denken om maar gewoon een vak te laten vallen, dit scheelt namelijk een heleboel bezoekjes aan verschillende kantoortjes. Ik heb in Nederland 2 vakken extra gevolgd, dus in principe mag ik twee vakken hier laten vallen of niet halen. Om dit al meteen in het begin te doen voelt alleen natuurlijk niet zo relaxt. Ik laat denk ik maar het vak vallen waar ik tot nu toe al een presentatie voor gepland heb staan, wat ik enorm betreur, want daar keek ik echt naar uit ;) Het is een vak over Europa en als ik iets tot in den treuren en vervelens toe heb geleerd op mijn opleiding is het wel Europa. Dus dit lijkt mij wel een goede keuze.

Vrijdagmiddag heb ik met Céleste gewandeld. Eindelijk had ik echt het idee in Parijs te zijn. We hebben door mooie wijken gelopen, onder andere langs de Notre Dame en de brug met de slotjes (wat volgens Céleste echt ‘cheesy’ is, maar ik vind het stiekem toch wel wat romantisch hebben). Mijn voeten zijn wel één grote blaar nu, in Parijs wonen is echt topsport! Je loopt hier echt kilometers op een dag. Gelukkig mag ik daardoor wel een chocolaatje meer eten van mezelf ;) Ik had Céleste nog nooit in het echt ontmoet, ik kende haar alleen van verhalen van onze mamma’s en via facebook. Toch klikte het goed en het was heel gezellig. ’s Avonds hebben we samen met Camille gegeten bij een brasserie. Flesje wijn erbij en het echte ‘ik-ben-in-Parijs-gevoel’ was toch echt daar. De ober vond mij alleen zo leuk dat hij het bedrag wat ik afrekende twee keer van mijn rekening heeft afgetrokken, dus ik ga hem morgen nog maar een bezoekje brengen, lucky him!

Gister heb ik een heerlijk relaxt dagje op mijn kamer doorgebracht. Ik heb lekker uitgeslapen, wat opgeruimd, papieren gesorteerd, geskyped, series gekeken: goed tot rust gekomen. Helaas is mijn kamer wel half donker, omdat mijn rolluik naar beneden is geklapt. Toen ik hiervoor naar de huisbaas ging, vertelde hij me dat dit een probleem is van het huis en ze er niks aan kunnen doen. Er zijn nog een aantal dingen kapot en het is maar de vraag wanneer het klusjesmannetje hiervoor komt. Maar als ik er vervolgens weer aan denk hoe weinig ik voor deze kamer betaal en hoe mooi de locatie is, heb ik echt niks te klagen en ben ik weer blij met mijn half donkere kamertje.

Vandaag organiseert mijn familie allerlei leuke dingen, zoals paintballen voor de jeugd. Ik vind het natuurlijk wel moeilijk om daar niet bij te kunnen zijn. Die weekendjes zijn altijd zo gezellig! Ook gaat Henk voor het eerst mee met iets leuks van de familie en het voelt apart dat ik er dan zelf niet bij ben. Maar zoals Monique al zo lief zei, het positieve eraan is dat ik de komende week niet vol blauwe plekken zit van het paintballen ;)

Ik ben vandaag met Céleste en haar vriendinnen naar een museum met kunst uit de Romantiek geweest. Het was een pittoresk huis met een schattige tuin waar je thee kon drinken. Het museum stelde heel weinig voor, het was een hele opgave om er 5 minuten over te doen, wij hadden alles gezien in 2 minuten. Daarna nog even koffie gedronken in de tuin. Zij babbelden voornamelijk in het Frans, en ik kwam erachter dat ik babbeltempo Frans toch nog niet zo heel goed kan volgen. Maar dat zal vast beter gaan over een tijdje!

Oh en dan nog iets praktisch, voor de kaartjesstuurders en dergelijke onder ons, ik woon in ‘Logement 202’, dus zet dat er even bij, anders moet de postbode telkens alle namen van bewoners langs zoeken, dat is een beetje zielig voor die beste man!

Ik hoop op een leuke en leerzame week.
Fijne week iedereen en tot snel!

Bisous,

Annemiek

Ps. Ik voeg elk blog wat foto’s van mijn avonturen toe, voor wie het nog niet had gezien

  • 29 September 2013 - 21:04

    Hanneke:

    Heey lieve Annemiek!

    Wat een leuke stukjes schrijf je! Leuk om op deze manier te kunnen lezen wat je allemaal beleefd in het mooie Parijs.

    Ik mis je & tot snel!
    Liefs

  • 29 September 2013 - 22:08

    Verelie:

    Lieve Annemiek,

    Wat fijn dat er nu na regen wat meer zonneschijn voor je is :)
    Je schrijft zulke leuke stukjes, ik lees ze graag!
    Ik vind het hartstikke knap wat je doet en ik weet zeker dat je een super tijd hebt/gaat hebben, met vallen en opstaan. Ik doe het je niet na! ;-)

    Veel liefs,
    Verelie

  • 30 September 2013 - 20:56

    Laura Boon:

    Hi Annemiek!
    Ik vind het leuk om je ervaringen te lezen in een wereldstad als Parijs. Ik vind het elke dag ook weer een groot avontuur wat wij mogen aangaan!
    Geniet lekker van alles wat je mee maakt, want mijn eerste maand is alweer voorbij en de tijd is zo snel gegaan.
    Ik ben benieuwd naar je volgende stukje alweer.
    Liefs Laura

  • 01 Oktober 2013 - 12:56

    Frank:

    Lieve Annemiek,

    Fijn voor je dat de spreekwoordelijke zon voor je begint te schijnen. En nu al vakken kunnen laten vallen, het gaat echt een vakantiestage worden met die zon en alle tijd om te slenteren door het Quartier Latin.

    Au revoir, Frank

  • 01 Oktober 2013 - 18:32

    Mandy:

    Druppieee!

    Lang leve de zon, de wolken hebben dat Nederlandse zonnestraaltje ontdekt en ruimte gemaakt ;)

  • 02 Oktober 2013 - 10:04

    Christien:

    J'aime manger croissant au chocolat toute la jour avec toi! Zet m op, bikkel! :)

  • 02 Oktober 2013 - 16:32

    Rosanne :

    Heeee
    Fijn te lezen dat je een goed weekend heb gehad! En zet m op deze week weer! (Goede keuze trouwens.. die vakken laten vallen;))
    XXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Annemiek

La Vie Parisienne: Het leven in Parijs. Geniet mee van mijn (hopelijk) avonturen in het sprookjesachtige Parijs. Hier ga ik viijf maanden studeren aan de Université Paris-Sorbonne. On y va!

Actief sinds 17 Sept. 2013
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 16121

Voorgaande reizen:

17 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: