Daar gaan we dan! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Annemiek Vliet - WaarBenJij.nu Daar gaan we dan! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Annemiek Vliet - WaarBenJij.nu

Daar gaan we dan!

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

20 September 2013 | Nederland, Amsterdam

Bonjour tout le monde!

Met frisse tegenzin vertrek ik morgenmiddag met de Thalys naar Parijs.
De enorme berg spullen in mijn kamer moet ik nog even in twee koffers zien te proppen en dan ben ik klaar voor vertrek.
Vijf maanden studeren aan de Université Sorbonne in Parijs.
Wat een groot en geweldig avontuur had moeten worden heeft nu natuurlijk een nare bijsmaak, maar ik ga toch proberen er het beste van te maken! Het is per slot van rekening nog steeds mijn droom.
Ik zie het meest op tegen het begin, omdat ik nog niemand ken.
Gelukkig wil Camille, de dochter van Francoise (een vriendin van mamma) mij ophalen van het station, dat is al heel fijn.
Vorige week hebben pappa, een vriend van ons en ik mijn kamer al bekeken en ingericht, ziet er allemaal heel goed uit!
Midden in het centrum en ik kan zelfs naar de universiteit lopen!
Maandag beginnen mijn lessen al, ik ga zes geschiedenisvakken volgen en heb heel wat meer uren dan in Groningen (shit!).
Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn, allemaal in het Frans.
Hopelijk krijg ik komende week de enorme administratie ook een beetje onder controle, wat komt er enorm veel papierwerk kijken bij zo'n uitwisseling!
Nou ik ga weer door met inpakken.
Ik zal jullie in ieder geval allemaal heel erg missen!
On y va!

Liefs,
Annemiek

  • 20 September 2013 - 20:48

    Guus Rang:

    Hoi Annemiek, wouw, wat een mooie plek lijkt me, echt midden in het centrum, stoer hoor!! Ik kon het niet op streetview vinden dus zet gauw maar een paar fotos op je blog :) Probeer te genieten en ontmoet vooral veel leuke mensen

  • 20 September 2013 - 20:56

    Monique Schuurman:

    Lieve Annemiek,
    Alle begin is moeilijk, zeker nu, maar het wordt vast fantastisch.
    Bon voyage et bon courage!
    Monique

  • 21 September 2013 - 10:39

    Mandy:

    Komt goed druppie, veel succes en plezier!! :)

  • 22 September 2013 - 20:52

    Dina:

    Lieve Annemiek,

    ik ga ervan uit dat je goed bent aangekomen, je eerste nacht in je nieuwe kamer heb doorgebracht.
    spannende dag morgen, geniet ervan, het komt goed.
    liefs van mij Dina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Annemiek

La Vie Parisienne: Het leven in Parijs. Geniet mee van mijn (hopelijk) avonturen in het sprookjesachtige Parijs. Hier ga ik viijf maanden studeren aan de Université Paris-Sorbonne. On y va!

Actief sinds 17 Sept. 2013
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 16123

Voorgaande reizen:

17 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: